Na tropach naszej odporności

wtorek, 6 listopada 2018


   Jak za dotknięciem magicznej różyczki, wraz z jesiennymi liśćmi, spada na nasze dzieci lawina chorób - zakatarzone nosy, bolące gardła, to tylko początek.

    Okres letni to dla naszej rodziny bardzo aktywny czas spacerów, wycieczek, moczenia nóg w rzece i próbowania wszystkich możliwych smaków lodów. Niestety wraz z pierwszym, wrześniowym dzwonkiem pojawiają się również pierwsze choroby. Tydzień w przedszkolu, a potem dwa tygodnie w domu. Immunolodzy twierdzą, że w wieku przedszkolnym 6-12 chorób w roku  to norma. Te niechlubne statystyki dotyczą większości przedszkolaków.
Jak wzmocnić naturalna odporność, by cieszyć się pięknem polskiej jesieni i zabawami na śniegu?

Szukajmy odporności w naszym organizmie 

     Coraz większa liczba badań jednoznacznie potwierdza, że odporność zaczyna się w jelitach, gdzie bytują miliony pożytecznych mikroorganizmów. Obecność dobroczynnych bakterii pozwala na poprawne działanie systemu odpornościowego poprzez szybsze zwalczanie infekcji. Stan mikroflory jelitowej bezsprzecznie decyduje o tym, czy jesteśmy odporni na zachorowanie, czy też łapiemy każdą napotkaną infekcję. 
     Mikroflora bakteryjna jelit, która tworzy się w pierwszych 3 latach życia dziecka, ma kluczowe znaczenie w budowaniu jego odporności. Ta informacja dla większości z nas dobrze znana, jednak coraz częściej mówi się, że już w życiu płodowym, kształtuje się nasza mikroflora. Wzbogacając dietę o produkty zawierające szczepy bakterii probiotycznych, kobieta może wzmocnić odporność dziecka już od momentu poczęcia. Podczas porodu oraz karmienia piersią matka przekazuje również dziecku swoją florę bakteryjną, przyczyniając się do kształtowania prawidłowej mikroflory jelitowej dziecka.
     Przy zaburzonej równowadze mikroflory jelitowej może dojść do osłabienia odporności  oraz do zwiększenia nietolerancji pokarmowej. Powinniśmy dbać o prawidłową mikroflorę bakteryjną naszych jelit. Przyjmowanie preparatów probiotycznych jest najprostszym sposobem na uzupełnienie mikroflory bakteryjnej, dzięki czemu bezpośrednio możemy wspomagać organizm w budowaniu odporności. Decydując się na podawanie preparatów probiotycznych wybierajmy te, w których zawarty jest szczep Lactobacillus rhamnosus GG.  Jest to jeden z najlepiej poznanych szczepów i najkorzystniej wpływających na wzmocnienie naszej odporności.
Probiotyki według WHO (z ang. World Health Organization – Światowa Organizacja Zdrowia) są to żywe mikroorganizmy, które po spożyciu w odpowiedniej ilości wywierają korzystne działanie w organizmie gospodarza.
      Wśród suplement diety na uwagę zasługuje preparat Estabiom, który nie tylko zawiera szczep Lactobacillus rhamnosus GG, ale również witamina D3. Zastosowanie najnowszej technologii chroni bakterie Lactobacillus rhamnosus GG przed zmianami temperatury oraz enzymów trawiennych, dzięki temu bakterie bezpiecznie docierają do jelita, gdzie namnażają się i uzupełniają naturalną florę jelitową dziecka. Zawarta w preparacie witamina D3 wspiera układ odpornościowy, wspomaga rozwoju i funkcjonowanie układu kostnego oraz mięśniowego. Preparat Estabiom występuje w trzech różnych wariantach umożliwiając idealne dopasowanie do indywidualnych potrzeb. Dla kobiet w ciąży polecany jest Estabiom Pregna wzbogacony dodatkowo dwoma szczepami bakterii ginekologicznych oraz inuliną stymulują namnażanie bakterii Lactobacillus rhamnosus GG w jelicie. Estabiom Baby w formie kropli można podawać już od 1 miesiąca życia, a Estabiom Junior przeznaczony jest dla dzieci powyżej 3 roku życia. Preparat przeznaczony dla dzieci starszych uzupełniony został o inulinę oraz laktoferynę.


Wpis powstał we współpracy z marką Estabiom.


 Bardzo się cieszę, że tu jesteś! Mam nadzieję, że wpis Ci się spodobał.
Zapraszam do komentowania tu lub na FB. Pozdrawiam!
 
 

5 komentarzy:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tym suplemencie - ciekawa sprawa

    OdpowiedzUsuń
  2. My osobiście używamy naturalnych witamin i antybiotyków np. codziennie wieczorem pijemy jedną łyżeczkę świeżego soku z cytryny. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja córka bardzo często zażywa probiotyki. Już wiele razy ustrzegło ją to chocby przezd panujacą w szkole jelitówką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś szłam do apteki, kupowałam najbardziej ekonomiczny probiotyk i wychodziłam. Dopiero niedawno natnęłam się na farmaceutkę, która wytłumaczyła mi dlaczego robię źle.

    OdpowiedzUsuń
  5. A jakie piękne jesienne zdjęcie <3

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia