Lubisz kosmetyki? Chcesz poznawać nowości? Jesteś łowczynią okazji, która równie chętnie uzupełni swój budżet? Zostań Konsultantką Avon i korzystaj z wielu dodatkowych możliwości. Oszczędzaj na zakupach, zamawiaj produkty ze zniżką i z dostawą bezpośrednio do domu. Zarejestruj się na Konsultantka.pl Avon całkowicie za darmo i ciesz się kosmetykami w super niskich cenach. Rejestracja AVON jest szybka i bezproblemowa, a dalsza współpraca zależy tylko od Ciebie. Nie masz żadnych zobowiązań, to dodatkowe zajęcie, które możesz wykonywać w czasie wolnym. Dołączając do Avon jako konsultantka i pracuj na własnych zasadach.

Ziołowy ogród - Sandra Kynes

środa, 23 maja 2018


     Za oknem wiosna eksplodowała tysiącem barw, śpiewem ptaków i klekotem bocianów. Świeżo skoszona trawa, woń kwiatów oraz aromat ziół.  Wiosenne zapachy otaczają na z każdej strony.
     Od tysięcy lat zioła towarzyszą ludziom ze względu na ich walory zapachowe, smakowe i właściwości lecznicze. Obecnie mimo powszechnego stosowania leków farmakologicznych nadal chętnie odkrywamy ziołolecznictwo

 Podtytuł: Receptury dla zdrowia i urody
Autor: Sandra Kynes
Wydawnictwo: Vivante
Data wydania: 04.05.2018
Liczba stron: 326
Oprawa: twarda
 Cena: 44,90 zł


     W pierwszych dniach maja do naszego domu dotarła pachnąca przesyłka , a w niej nowość wydawnicza Sandry Kynes. W pierwszej części w raz z autorką przemierzamy przez krótką historię ziołolecznictwa, poznajemy drobiazgowe informacje na temat zakładania własnego aptekarskiego ogródka i kompletowania zaplecza ogrodniczego. Autorka zapewnia, że własny ogródek można stworzyć wszędzie: na parapecie, ganku, w doniczce, na pobliskiej łące i oczywiście w przydomowym ogródku. Krok po kroku przeprowadza nas przez proces projektowania własnego ogrodu i prezentuje zasady pielęgnacji ziół. Na pochwalę zasługuje fakt, że nie pominęła istoty właściwego nazewnictwa naukowego roślin, które częste błędnie są stosowane.
     W kolejnej części Sandra Kynes opisuje zalecenia dotyczące zbierania i przechowywania ziół oraz sporządzania preparatów leczniczych - mieszanek, naparów, wywarów, nalewek, syropów ale również kremów, płukanek, czy balsamów. Szczególnie interesujące są podrozdziały dotyczące przygotowania miodów leczniczych i olejków eterycznych.
     Trzecia część stanowi przegląd 25 najpospolitszych ziół wykorzystywanych w celach leczniczych. Anyż, bazylia, czosnek, rumianek, szałwia, lawenda, dziurawiec to tylko niektóre z nich. Na wstępie możemy obejrzeć kolorowe ryciny roślin, a następnie każda pozycja prezentuje opis, zastosowanie medyczne, środki ostrożności oraz sposoby stosowania. Bardzo wartościowy i rzeczowy jest załącznik A, w którym zawarto wykaz dolegliwości i objawów oraz zioła zalecane w tych przypadłościach. W książce znajdziemy również poręczny przelicznik miar oraz słowniczek.
 

     „Ziołowy ogród” zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących ziół oraz ogródka ziołowego przekazane w bardzo przystępny sposób. Nawet osoby rozpoczynające swoją przygodę z ziołowym ogrodem, dzięki książce doskonale poradzą sobie z tym wyzwaniem. Wyczerpująco i rzeczowo poznajemy najistotniejsze zagadnienia dotyczące podstaw ogrodnictwa. Bardzo podoba mi się również przesłanie autorki zachęcające do zbliżenia się do natury i odnalezienia harmonii poprzez obserwację wzrostu i rozwoju roślin. Dodatkowym atutem jest również samo wydanie książki. Dbałość o szczegóły publikacji sprawia, że lektura jest niezwykle przyjemna.
Słowo "ogród" przywołuje w mojej wyobraźni obraz pięknego, pachnącego i spokojnego miejsca, w którym można usiąść i kontemplować otaczającą przyrodę.*

* fragment z książki Ziołowy ogród Sandry Kynes str. 25

Bardzo się cieszę, że tu jesteś! Mam nadzieję, że wpis Ci się spodobał. 
Zapraszam do komentowania tu lub na FB. Pozdrawiam!

23 komentarze:

  1. O super sprawa. Natura w życiu matki odgrywa bardzo ważną rolę. Niestety przez wiele Pań jest bagatelizowana. Fajny post, jak również cały blog, poczytałam trochę i jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę częściej zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie ilustracje. Piękna książka

    OdpowiedzUsuń
  4. Ilustracje są piękne! Niby się są w książce najważniejsze - ale bardzo zachęcają! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudne ilustracje! Książka idealna dla mnie, bo właśnie planuję mini ogródek zielarski na balkonie i nieco większy na działce. Muszę koniecznie wybrać się na zakupy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ne bardzo interesuje mnie hodowla roslin, za to zachwycają mnie te ilustracje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja jestem dopiero na początku drogi z ogródkiem, więc to książka dla mnie;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja coraz chętniej oglądam się za ziołami ;-) i czytam o ich właściwościach leczniczych. Książka bardzo by mi się przydała, bo dużo mi brakuje do biegłości w ich rozpoznawaniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie ładnie ilustrowane publikacje:)pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  10. W moim ogródku dominują kwiaty i krzewy. Może już czas, żeby to zmienić? Albo zaplanować ogródek ziołowy na werandzie? Chyba powinnam dorzucić tę pozycję do listy książek, które chciałabym kupić za kilka miesięcy, kiedy znów będę w Polsce. Poza tym: tak pięknie wygląda. Kolejny plus :).

    OdpowiedzUsuń
  11. Od dawna szukam informacji na temat ziół - wiem, że są bardzo zdrowe dla naszego organizmu. Taki leksykon by się przydał ;)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie, nowy post o klapkach - lekkim obuwiu na lato: http://natkaopowiada.blogspot.com/2018/05/klapki-lekkie-obuwie-na-lato.html <3

    OdpowiedzUsuń
  12. O, to dla mnie też ciekawostka. Chciałabym mieć cały ogród ziół, ale niestety, prawda jest taka, że ja doskonale sobie zdaję sprawę z tego, że przy ulicy to nieciekawie. Nawet już tu https://www.stiga.pl/ glebogryzarkę chciałam kupić, żeby cały ogród zasadzić, ale raczej zostanie mi balkon w domu. I to od wewnątrz.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie słyszałem o takiej pozycji, ale myślę, że jak ją gdzieś znajdę to na pewno zobaczę coc ciekawego tam piszą. Ja teraz również rozważam zakup wertykulatora elektrycznego https://garden-system.pl/elektryczne-c170 gdyż wiem jak będzie mi potrzebny w codziennej pracy w ogrodzie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. A może ogólnie o ogrodzie porozmawiamy? Nie łatwo jest znaleźć trwałą i zarazem ładną kostkę brukową. Sama nie potrzebuję jeszcze skorzystać z podobnych usług, ale niebawem będzie mi to potrzebne, więc zrobiłam wstępne rozeznanie. W ten sposób przekonałam się jak wiele firm oferuje naprawdę słabe materiały. Poważnie zainteresowała mnie oferta od producenta kostki brukowej, dostępna na stronie https://kostbet.pl/ . Tutaj nie tylko kostka ma super jakość, ale też jest w rozsądnej cenie. Wydaje mi się, że powinniście być z niej zadowoleni. Sprawdźcie koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. A kinkiety zewnętrzne do ogrodu? Coś takiego - https://www.lampy-ogrodowe.pl/produkty/kategorie/kinkiety-zewnetrzne ? Pomysł trafiony czy średnio? Co polecacie dopasować, aby to miało ręce i nogi? Pomyły, wzory?

    OdpowiedzUsuń
  18. Warto mieć własny ogród

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia